Uw publiek bereiken met effectieve social media promoties
Marketing via sociale media is nog steeds essentieel voor het opbouwen van naamsbekendheid en het vergroten van uw publiek. Maar als u geen gebruik maakt van innovatieve manieren om meer klanten naar uw virtuele deur te halen, loopt u mogelijk veel potentiële klanten mis.
Als u op zoek bent naar manieren om uw verkoop via sociale media te stimuleren,dan is het tijd om creatieve promotietactieken te overwegen om de nodige "buzz" te creëren, een gevoel van urgentie , en klanten naar de kassa te leiden.
De volgende technieken op sociale media zijn succesvol gebleken voor zowel kleine KMO's als grote merken. Ze variëren van eenvoudige, gemakkelijk uit te voeren promoties tot complexe promoties die wat meer planning en skilss vereisen.
1. Flitsverkoop / flash sale
Een van de eenvoudigste en meest effectieve verkoopstrategieën voor zowel fysieke als e-commerce retailers is de "flash sale". Deze ad hoc promo's creëren urgentie, zodat klanten snel moeten beslissen om geen geweldige deals te mislopen.
Om momentum op te bouwen, kondigt u uw volgende verkoop een paar weken van tevoren aan, maar zonder de exacte start/verkoopdatum te communiceren. Door dit stukje spanning aan uw promotie toe te voegen, blijven uw klanten terugkomen naar uw pagina voor nieuwe details, zodat ze niets missen.
2. Exclusieve kortingsbon voor volgers
Moedig potentiële klanten aan om uw pagina leuk te vinden of u te volgen op sociale media. Dit betekent dat toekomstige promoties een nog groter publiek zullen bereiken wat een positief sneeuwbaleffect met zich mee zal brengen.
Het uitvoeren van deze promotie is net zo eenvoudig als het aanbieden van een social-exclusieve kortingscode op uw social media post. Op Facebook bijvoorbeeld, klikken volgers op een knop en krijgen een code. Ga nog een stap verder door crossposting te gebruiken om uw volgers op Twitter aan te moedigen uw Facebook-pagina leuk te vinden, u te volgen op Instagram of vice versa. Vergroot ten slotte je bereik met een duidelijke call-to-action en hashtags .
TIP: Met verschillende codes voor elk platform kunt u zien welke platforms de meeste betrokkenheid genereerden.
3. Influencer-marketing
Influencer-marketing is een zeer effectieve strategie om uw verkoop op sociale media te vergroten, en het hoeft daarom geen fortuin te kosten.
U hebt de "Kim Kardashians" van deze wereld niet nodig om uw producten online aan te bevelen . Er zijn genoeg lokale influencers met een kleiner, maar zeer betrokken en loyaal publiek die uw producten tegen een redelijke prijs willen beoordelen en/of aanbevelen.
Zodra u uw budget hebt vastgesteld en relevante influencers hebt aangetrokken, zijn er een paar manieren waarop u hen kan inzetten :
● Stuur hen samples voor productrecensies en reviews
Laat ze content creëren waarin uw producten voorkomen
Bied een kortingscode aan exclusief voor hun audience
Laat influencers uw producten promoten via wedstrijden en giveaways
Geef hen vroegtijdig toegang tot opkomende productreleases om engagement te stimuleren alvorens uw product op de markt komt.
Of u zich nu toespitst op 1 van deze marketingtactieken of experimenteert met al deze promoties, de sleutel is om te ontdekken wat werkt voor uw bedrijf en wat het meest aanslaat bij het publiek van uw influencers en uw brand .
4. User Generated Content ( UGC )
U hoeft niet te vertrouwen op influencers om nieuwe klanten aan te trekken op sociale media.
Waarom boort u uw bestaande klanten niet aan om content van hoge kwaliteit te krijgen die andere potentiële kopers verleidt om uw producten te proberen? Start een campagne en vraag je fans en volgers om een foto van jou met je product of brand te posten.
Laat je fans je berichten taggen met gedenkwaardige hashtags
Hashtags die zijn gekoppeld aan door gebruikers gegenereerde campagnes, maken berichten niet alleen gemakkelijker te vinden, maar ook gemakkelijker om daarna de resultaten te analyseren.
Share je beste inzendingen op je sociale mediaprofielen. U kunt UGC ook gebruiken om koopbare/klikbare berichten te maken. Dit betekent dat andere volgers het product in uw afbeelding kunnen kopen door simpelweg op uw foto te klikken. Sommige merken maken zelfs hele landing pages die zijn gewijd aan het presenteren van door gebruikers gegenereerde inhoud met click-to-buy-functionaliteit.
Deelknoppen maken het uw bezoekers gemakkelijk om uw inhoud, inclusief uw producten, met één klik te delen op sociale netwerken. Bereik meer potentiële klanten door het uw klanten gemakkelijk te maken hun favoriete producten te delen.
Dit delen levert ook social proof op, aangezien maar liefst 93% van de consumenten aanbevelingen van vrienden en familie vertrouwt.
5. Shopbare content op FB & IG
Shopbare inhoud kan merkinhoud, User Generated Content of een combinatie van beide zijn.
In-feed advertenties zijn het meest efficiënt. Hierdoor kunt u uw doelgroep bereiken met goed presterende advertenties. Het idee achter dit type content is dat potentiële klanten een advertentie, afbeelding of video kunnen zien waarin een product wordt getoond waar ze meteen verliefd op worden en vervolgens onmiddellijk een aankoop kunnen doen.
Om aan de vraag naar een naadloze shopping ervaring te voldoen, introduceren steeds meer sociale-mediaplatforms functies voor adverteerders waarmee klanten producten kunnen kopen zonder het platform te verlaten.
instagram shopbare berichten :
Volgens Instagram volgt 90% van de gebruikers minstens één bedrijf.
Met andere woorden, Instagram is een van de beste platforms voor e-commercebedrijven die hun omzet op sociale media willen laten groeien.
Het zal dan ook geen verrassing zijn dat Instagram veel verschillende manieren biedt om aan je volgers te verkopen
Instagram Shop :
Een aanpasbare in-app etalage waar je volgers rechtstreeks vanaf je zakelijke profielpagina kunnen winkelen.
Productdetailpagina's :
Deze pagina's richten zich op één product, geven alle relevante informatie weer en halen alle media eruit waar het product op Instagram is getagd om klanten te helpen alle mogelijke toepassingen van het product te ontdekken.
Shopping-advertenties :
Bereik een breder publiek door uw bestaande Shopping-berichten te promoten in Advertentiebeheer. Deze advertenties kunnen gebruikers naar je website of de native checkout van Instagram leiden.
Volgens MarketingWeek bleek uit een onderzoek dat 26% van de online shoppers naar Facebook gaat om naar producten te zoeken.
Facebook & Instagram Shopping-tags :
Net als Instagram kun je met Facebook afbeeldingen en video's taggen met producten om berichten te maken die je kunt kopen.
Instagram & Facebook Live Shopping :
U kunt producten uit uw Facebook-winkel of -catalogus taggen voordat u live gaat, zodat uw kijkers in realtime kunnen kopen . Producten verschijnen onderaan de live video en kijkers kunnen tikken om meer te weten te komen of een aankoop te doen.
Kortom, social media marketing biedt een effectieve en veelal goedkope manier om potentiële klanten te bereiken. Het is een geweldige promotietool die kan worden gebruikt om het websiteverkeer te vergroten, de verkoop te stimuleren en merkherkenning op te bouwen. Bedrijven zouden van deze strategie moeten profiteren door de tijd te nemen om hun doelgroep te onderzoeken en aanbiedingen te maken die hun prospects aantrekkelijk zullen vinden.
Bovendien moeten bedrijven altijd de prestaties van hun campagnes volgen om ervoor te zorgen dat ze een hoge ROI uit hun inspanningen halen.
HighCO DATA kan ook u helpen met het verdelen van e-coupons op al deze platformen , landing pages en nog veel meer !
Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.
Je houdt misschien ook van
Gelijkaardige artikels
Nog geen reacties
Laat ons weten wat u ervan vond